عوارض آزادراه تهران - شمال ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان تعیین شد
منطقه یک آزادراه تهران-شمال در حالی سه شنبه 6 اسفند افتتاح رسمی میشود که به گفته مسئولان رقم عوارضی منطقه یک آزادراه تهران- شمال برای ایام پیک ترافیک ۳۵ هزار تومان و برای ایام غیر پیک 25 هزار تومان تعیین شده است. همچنین دیگر خودروها از جمله وانت ۳۵ هزار تومان، مینی بوس ۴۰ هزار تومان و اتوبوس ۴۵ هزار تومان برای تردد از این آزادراه باید پرداخت کنند.
منطقه یک آزادراه تهران شمال به طول ۳۲ کیلومتر از بزرگراه همت از تقاطع آزادگان شروع شده و تا شهرستانک ادامه دارد خودروها پس از عبور از منطقه ۱ وارد جاده موجوده کرج چالوس میشوند.
پیش از این رییس بنیاد مستضعفان درباره نرخ عوارضی آزادراه تهران شمال گفته بود که تمام تلاش بنیاد و دولت این است که قیمت عوارضی برای مردم سنگین نباشد.
پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان در این باره به فارس گفت: «من در جلسه با مسئولان دولت اعلام کردهام با توجه به وضعیت جامعه و مشکلات اقتصادی مردم، بنیاد مستضعفان حاضر است برای کاهش نرخ عوارض آزادراه تهران-شمال، دولت سهم بازگشت سرمایهگذاری ما از محل عوارض را کم کند و بجای آن سهم واگذاری زمین را افزایش دهد؛ حتی تاکید کردیم در صورت امکانپذیر نبودن این پیشنهاد، حاضریم برای کاهش نرخ عوارض در این آزادراه، زمان ١٠ ساله بهرهبرداریمان از قطعه نخست را طولانیتر کنیم تا میزان عوارض به میزان قابل توجهی کم شود.»
به گفته فتاح اگر قرار بود بنیاد به نسبت سرمایه گذاری خود در آزادراه عوارضی دریافت کند رقم عوارضی منطقه یک 200 هزار تومان بود.
پیگیری ها حاکی از آن است که نرخ عوارضی برای منطقه یک آزادراه تهران-شمال برای ایام غیر پیک ۲۵ هزار تومان و برای ایام پیک سفر نظیر تعطیلات و روزهای پایانی هفته ۳۵ هزار تومان خواهد بود.
آزادراه تهران-شمال با مشارکت مالی دولت و بنیاد مستضعفان ساخته شده است ارزش فعلی منطقه یک آزادراه تهران-شمال ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد میشود که بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایهگذار ۵۰ درصد این پروژه است.
با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفهجویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روزهای عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو میشود.
منطقه یک آزادراه تهران شمال به طول ۳۲ کیلومتر از بزرگراه همت از تقاطع آزادگان شروع شده و تا شهرستانک ادامه دارد خودروها پس از عبور از منطقه ۱ وارد جاده موجوده کرج چالوس میشوند.
پیش از این رییس بنیاد مستضعفان درباره نرخ عوارضی آزادراه تهران شمال گفته بود که تمام تلاش بنیاد و دولت این است که قیمت عوارضی برای مردم سنگین نباشد.
پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان در این باره به فارس گفت: «من در جلسه با مسئولان دولت اعلام کردهام با توجه به وضعیت جامعه و مشکلات اقتصادی مردم، بنیاد مستضعفان حاضر است برای کاهش نرخ عوارض آزادراه تهران-شمال، دولت سهم بازگشت سرمایهگذاری ما از محل عوارض را کم کند و بجای آن سهم واگذاری زمین را افزایش دهد؛ حتی تاکید کردیم در صورت امکانپذیر نبودن این پیشنهاد، حاضریم برای کاهش نرخ عوارض در این آزادراه، زمان ١٠ ساله بهرهبرداریمان از قطعه نخست را طولانیتر کنیم تا میزان عوارض به میزان قابل توجهی کم شود.»
به گفته فتاح اگر قرار بود بنیاد به نسبت سرمایه گذاری خود در آزادراه عوارضی دریافت کند رقم عوارضی منطقه یک 200 هزار تومان بود.
پیگیری ها حاکی از آن است که نرخ عوارضی برای منطقه یک آزادراه تهران-شمال برای ایام غیر پیک ۲۵ هزار تومان و برای ایام پیک سفر نظیر تعطیلات و روزهای پایانی هفته ۳۵ هزار تومان خواهد بود.
آزادراه تهران-شمال با مشارکت مالی دولت و بنیاد مستضعفان ساخته شده است ارزش فعلی منطقه یک آزادراه تهران-شمال ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد میشود که بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایهگذار ۵۰ درصد این پروژه است.
با افتتاح قطعه یک این آزادراه مسیر تردد از جاده فعلی به طول۹۰ کیلومتر به ۳۲ کیلومتر کاهش خواهد یافت که علاوه بر کاهش حداقل یک ساعت و نیم در زمان سفر، موجب صرفهجویی متوسط حدود ۱۰ لیتری بنزین در روزهای عادی و بیش از ۱۵ لیتری در ایام پر ترافیک به ازای هر سفر – خودرو میشود.